Mall. sk ma obral o sto eur

1. decembra 2014, pcsernak, Nezaradené

Kúpil som si televízor v Mall.sk. Vybral som si Philips. O výbere rozhodlo aj to, že do konca októbra mal Philips akciu, v rámci ktorej sľuboval vrátiť sto eur z kúpnej ceny. Stačilo sa zaregistrovať a poslať oskenovaný pokladničný blok alebo faktúru.

Akcia platila do 31. októbra a zaregistrovať sa bolo treba do konca novembra.

Keďže bol televízor na sklade, nechal som to na poslednú chvíľu. 30. októbra som televízor objednal, 31. októbra som si ho vyzdvihol a zaplatil. Lenže v tento deň nefungoval v Mall.sk systém. Namiesto faktúry či pokladničného bločku mi vypísali paragón. Faktúru mi sľúbili poslať.

Prešli takmer tri týždne a žiadna faktúra mi neprišla. Preto som 20. 11. požiadal mailom o zaslanie faktúry. Na ďalší deň mi prišla mailom faktúra. Namiesto dátumu 31. 10. 2014 tu však bol uvedený dátum 3. 11. 2014. Ak by som kúpil televízor v tento deň, nemal by som na vrátenie sto eur nárok. Preto som požiadal, aby dátum opravili na 31. 10.

Dostal som túto odpoveď:

„Vážený zákazník,
zmena fakturačných údajov nie je možná.
V našich obchodných podmienkach upozorňujeme zákazníkov na dôkladné vyplnenie údajov do objednávky, nakoľko následné zmeny nie sú možné.
Tento zákaz pozmeňovania faktúr bol do nášho právneho poriadku zavedený od 01.01.2013 na základe smernice Rady EU č. 2010/45/EÚ, zavedený bol novelou zákona o DPH (zák. č. 222/2004 Z.z.).
Konkrétne § 71 ods. 3 zákona uvádza: Zdaniteľná osoba je povinná zabezpečiť vierohodnosť pôvodu, neporušenosť obsahu a čitateľnosť faktúry od jej vydania do konca obdobia na uchovávanie faktúry, pričom podľa § 71 ods. 1 písm. d) sa na účely tohto zákona neporušenosťou obsahu faktúry rozumie zachovanie obsahu faktúry.
Ďakujeme za pochopenie.“

Vysvetlil som im, že som televízor skutočne kupoval 31. 10. a žiadam len, aby faktúra zodpovedala skutočnosti. Na ďalší deň prišla odpoveď:

„Dobrý deň, pán Csernak,
dátum, uvedený na fakturačnom doklade sa zo zákona vzťahuje k termínu prevziatia tovaru z objednávky, ktorý systém eviduje k 03.11.2014. Tovar bol pripravený k vyzdvihnutiu na predajni 31.10.2014, prevzaný však bol v uvedenom novembrovom termíne.
Ospravedlňujeme sa, ale z uvedeného dôvodu nie je možná zmena vo faktúre.“

Aby som dokázal, že som televízor skutočne vyzdvihol 31. 10., poslal som kópiu paragónu a znovu som požiadal o zmenu faktúry. Na ďalší deň som pre istotu zavolal do Mall.sk, kde mi pracovníčka povedala, že sa snažia faktúru prerobiť, ale potrebujú k tomu súhlas zhora. Keď ho budú mať, opravenú faktúru mi pošlú.

Doteraz sa mi však nikto neozval. A keďže skončil november, nedostanem naspäť už svojich sto eur.