Pokazil sa mi telefón. Zamrzol, nešlo s ním nič robiť, tak som musel vytiahnuť batériu. Viac sa mi ho nepodarilo zapnúť. Zašiel som preto do autorizovaného servisu Samsung, aby mi ho opravili. Nemal som záručný list ani doklad o kúpe. Pracovníčka mi oznámila, že to bude nezáručná oprava a musím preto vopred zaplatiť 12,50 eura za diagnostiku. Keď zistia, čo je s telefónom, zavolajú mi, koľko bude stáť oprava.
Po viac ako týždni sa mi ozvali. Mám si prísť pre telefón. Pýtam sa či je opravený. Dozvedám sa, že nie je, pretože telefón nie je určený pre slovenskú distribúciu a oni ho preto nemôžu opraviť. Pýtam sa, či mi teda vrátia 12,50 eura, ktoré som im zaplatil. Pracovníčka tvrdí, že peniaze mi nevrátia, pretože technik diagnostiku spravil a zistil, že je potrebné vymeniť RF dosku.
Rovnaké vysvetlenie mi povedal aj pracovník v servisnom stredisku, keď som si prišiel pre telefón. Vraj keby som povedal vopred, že telefón nie je zo Slovenska, povedali by mi, že mi ho nemôžu opraviť. Ako som však mal také niečo vedieť? Nikde v podmienkach, ktoré mi dali podpísať, keď preberali telefón, sa nehovorí nič o čom, že opravujú len telefóny určené pre slovenský trh. Navyše pri kúpe mi bolo povedané, že telefón mi opravia kdekoľvek v Európe.
Zaujímavé je, že zdiagnostikovať telefón dokázali napriek tomu, že nie je určený pre slovenskú distribúciu, no opraviť ho už nemôžu. Nemajú k tomu potrebné vybavenie. Chápem, že nie všetky firmy sú ochotné poskytovať celosvetovú alebo aspoň celoeurópsku záruku, ale ja som predsa nechcel záručnú opravu. Alebo naozaj dodávajú do každej krajiny iné telefóny?
Celá debata | RSS tejto debaty