Založ si blog

Mall. sk ma obral o sto eur

Kúpil som si televízor v Mall.sk. Vybral som si Philips. O výbere rozhodlo aj to, že do konca októbra mal Philips akciu, v rámci ktorej sľuboval vrátiť sto eur z kúpnej ceny. Stačilo sa zaregistrovať a poslať oskenovaný pokladničný blok alebo faktúru.

Akcia platila do 31. októbra a zaregistrovať sa bolo treba do konca novembra.

Keďže bol televízor na sklade, nechal som to na poslednú chvíľu. 30. októbra som televízor objednal, 31. októbra som si ho vyzdvihol a zaplatil. Lenže v tento deň nefungoval v Mall.sk systém. Namiesto faktúry či pokladničného bločku mi vypísali paragón. Faktúru mi sľúbili poslať.

Prešli takmer tri týždne a žiadna faktúra mi neprišla. Preto som 20. 11. požiadal mailom o zaslanie faktúry. Na ďalší deň mi prišla mailom faktúra. Namiesto dátumu 31. 10. 2014 tu však bol uvedený dátum 3. 11. 2014. Ak by som kúpil televízor v tento deň, nemal by som na vrátenie sto eur nárok. Preto som požiadal, aby dátum opravili na 31. 10.

Dostal som túto odpoveď:

„Vážený zákazník,
zmena fakturačných údajov nie je možná.
V našich obchodných podmienkach upozorňujeme zákazníkov na dôkladné vyplnenie údajov do objednávky, nakoľko následné zmeny nie sú možné.
Tento zákaz pozmeňovania faktúr bol do nášho právneho poriadku zavedený od 01.01.2013 na základe smernice Rady EU č. 2010/45/EÚ, zavedený bol novelou zákona o DPH (zák. č. 222/2004 Z.z.).
Konkrétne § 71 ods. 3 zákona uvádza: Zdaniteľná osoba je povinná zabezpečiť vierohodnosť pôvodu, neporušenosť obsahu a čitateľnosť faktúry od jej vydania do konca obdobia na uchovávanie faktúry, pričom podľa § 71 ods. 1 písm. d) sa na účely tohto zákona neporušenosťou obsahu faktúry rozumie zachovanie obsahu faktúry.
Ďakujeme za pochopenie.“

Vysvetlil som im, že som televízor skutočne kupoval 31. 10. a žiadam len, aby faktúra zodpovedala skutočnosti. Na ďalší deň prišla odpoveď:

„Dobrý deň, pán Csernak,
dátum, uvedený na fakturačnom doklade sa zo zákona vzťahuje k termínu prevziatia tovaru z objednávky, ktorý systém eviduje k 03.11.2014. Tovar bol pripravený k vyzdvihnutiu na predajni 31.10.2014, prevzaný však bol v uvedenom novembrovom termíne.
Ospravedlňujeme sa, ale z uvedeného dôvodu nie je možná zmena vo faktúre.“

Aby som dokázal, že som televízor skutočne vyzdvihol 31. 10., poslal som kópiu paragónu a znovu som požiadal o zmenu faktúry. Na ďalší deň som pre istotu zavolal do Mall.sk, kde mi pracovníčka povedala, že sa snažia faktúru prerobiť, ale potrebujú k tomu súhlas zhora. Keď ho budú mať, opravenú faktúru mi pošlú.

Doteraz sa mi však nikto neozval. A keďže skončil november, nedostanem naspäť už svojich sto eur.

 

O2 pýta od klienta tisíc eur, v Orangei by zaplatil 60

15.08.2013

Markovi sa vďaka mobilnému internetu výrazne predražila jeho dovolenka vo Francúzsku a Švajčiarsku. Ako zákazník O2 si vo Francúzsku aktivoval službu EU Internet, ktorá ponúka 25 MB dát v krajinách Európskej únie za dve eurá na deň. Potom, ako odišiel z Francúzska do Švajčiarska, už internet nepožíval. Jeho smartfón sa však sám pripájal na internet, aktualizoval [...]

Allianz nechce preplatiť varnú dosku, pretože nemáme poistené sklo

22.11.2012

Pred asi tromi mesiacmi som otvoril kuchynskú skrinku, z ktorej vypadol pohár. Spadol na roh sklokeramickej varnej dosky, ktorá praskla. Nevadí, máme predsa poistenú domácnosť v Allianzi. Minulý týždeň som sa konečne odhodlal poistnú udalosť nahlásiť. Dnes som dostal odpoveď z poisťovne: „Vážený pán Mgr. Csernák, dňa 14.11.2012 ste nám oznámili škodu, ktorá Vám [...]

Na päťpercentnom úroku nezbohatnete

19.09.2012

Prima banka sa snaží všetkými silami získať nových klientov. Najnovšie ponúka až 5-percentný úrok na Sporení k Osobnému účtu. Aj keď ide o vysoký úrok, nemožno ho porovnávať s klasickými termínovanými vkladmi, kde sporitelia môžu 5-percentný úrok len závidieť. Pri termínovanom vklade na jeden rok, 18 mesiacov i dva roky možno v súčasnosti získať [...]

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15, aktualizované: 07:16

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

anketa, kandidáti na prezidenta 2024

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo 8 z 10 kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

anketa kandidati-kolaz

Veľká prezidentská anketa: Aké majú plány so Slovenskom a čo odkazujú mladým? Kandidáti odpovedali aj na to, kde budú bývať alebo či využijú vládny špeciál súkromne

19.03.2024 06:00

Kandidáti pre Pravdu opísali svoju víziu, predstavu o tom, aký má byť prezident a odpovedali na 19 kľúčových hodnotových otázok.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 11
Celková čítanosť: 81565x
Priemerná čítanosť článkov: 7415x

Autor blogu

Kategórie